Ik heb mijn woning niet leeg op de einddatum. Wat kan ik doen?
Algemeen
Neemt u contact met ons op. Dan bekijken we wat we met u kunnen afspreken.
Gaat u verhuizen? Dan is het belangrijk dat u de woning netjes en schoon achterlaat. We noemen dat de woning opleveren. Voor uw vertrek komt een medewerker van Woonin bij u langs of belt de medewerker u voor een voorinspectie. In dit gesprek maken we afspraken over hoe u de woning straks achterlaat. U leest hier meer informatie over verhuizen.
Neemt u contact met ons op. Dan bekijken we wat we met u kunnen afspreken.
U laat de woning, berging en tuin of balkon leeg en schoon achter. Tijdens de voorinspectie maakt u hierover afspraken met een medewerker van Woonin. Meer informatie over verhuizen leest u hier.
U heeft uw huurcontract opgezegd. Er komt binnenkort een Woonin medewerker bij u langs om met u afspraken te maken over het achterlaten van uw woning. Dit is de voorinspectie en duurt maximaal 1,5 uur.
Kunt u niet meer op de afgesproken datum en/of tijdstip? Laat het ons weten. Zo doet u dat:
Heeft u de afspraak vandaag of morgen?
Stuur een chatbericht of bel ons op 088 98 90 123 om de afspraak te verzetten. Doe dit ook als het nu vrijdag is en u de afspraak op maandag heeft.
Heeft u de afspraak overmorgen of later?
U kunt hier de voorinspectie wijzigen.
Let op: Is het nu vrijdag en is de afspraak op maandag? Stuur een chatbericht of bel ons op 088 98 90 123.
Soms kan dit. Neem contact met ons op. Wij bespreken de mogelijkheden met u.
Als u de woning niet oplevert zoals afgesproken, kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Neem contact met ons op. De medewerker van Woonin die de afspraken met u heeft gemaakt neemt het met u door.
Het kan zijn dat u zelf aanpassingen hebt gedaan aan de woning. In sommige gevallen geeft Woonin u een vergoeding voor de aanpassing. Of dat gebeurt hangt af van het soort aanpassing dat u heeft gedaan, hoe oud de aanpassing is en wat de kwaliteit is van de aanpassing.
Als u de huur van uw woning opzegt, bepaalt de medewerker van Woonin tijdens de voorinspectie of Woonin de aanpassing overneemt en of u een vergoeding krijgt.
Let op: We hebben aankoopbewijzen en facturen nodig om de vergoeding te bepalen.
Er zijn verschillende mogelijkheden waarom een rapport niet aankomt. Het rapport wordt per e-mail verstuurd:
Neemt u contact met ons op. Wij kunnen u het rapport nog eens sturen.
Na de voorinspectie kunt u zelf de contracten van uw woning voor elektra en/of gas alvast opzeggen. Tijdens de eindinspectie maakt de medewerker van Woonin foto's van de meterstanden. Dit zijn dan uw eindmeterstanden. Deze worden u ook nog toegestuurd een eindinspectie rapport. Dit rapport wordt automatisch per mail naar u verstuurd. De meterstanden dient u zelf door te geven. Dit doet Woonin niet voor u.
U kunt een afspraak maken met de gemeente voor het ophalen van grofvuil. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Ook kunt u het grofvuil zelf wegbrengen naar het afvalscheidingsstation in uw woonplaats.
U maakt afspraken met ons als u de huurovereenkomst tekent. Deze afspraken gaan ook over uw rechten en plichten bij het opzeggen van de huur.
Houdt u zich niet aan die afspraken? Dan betaalt u alle kosten die hierbij horen. Denk bijvoorbeeld aan huur die wij mislopen. Of kosten de we moeten maken om de woning te repareren en schoon te maken. Deze kosten kunnen hoog zijn. Daarom adviseren wij u om wel mee te werken bij een huuropzegging.
Soms is dit mogelijk. Neemt u hiervoor contact met ons op.