Wat kan ik doen bij glasschade?
Algemeen
Glasschade is natuurlijk vervelend en kan ook gevaarlijk zijn. Kijk hieronder wat u kunt doen bij glasschade in uw eigen woning en bij glasschade in de algemene ruimte van uw woongebouw.
Door werkzaamheden aan het online betalen in Mijn Woonin is het deze week niet mogelijk om via Ideal de huur te betalen. U kunt de huur overmaken via internetbankieren naar: rekeningnummer NL28INGB0668690550 van Stichting Woonin. Vermeld uw klantnummer (KLA-nummer), adres en maand waarvoor u betaalt. Excuus voor het ongemak.
Heeft u een glasverzekering via ons? Dan kunt u schade aan glas melden bij glaszetter. Zij maken een afspraak om uw glas te maken. Lees hieronder hoe u uw melding doorgeeft.
Glasschade is natuurlijk vervelend en kan ook gevaarlijk zijn. Kijk hieronder wat u kunt doen bij glasschade in uw eigen woning en bij glasschade in de algemene ruimte van uw woongebouw.
Heeft u een glasverzekering via Woonin?
Dan bent u via ons verzekerd tegen glasschade. Of u verzekerd bent ziet u in uw huurovereenkomst of in de opbouw van uw huurprijs in Mijn Woonin. U bent verzekerd tegen de volgende schade:
Heeft u nog geen glasverzekering via ons?
Dan kunt u contact met ons opnemen.
Ja, dat kan. U kunt bij ons een glasverzekering aanvragen als u nog niet via ons verzekerd bent.
Voordat u een verzekering bij ons afsluit, controleren wij eerst in uw woning of het glas nog in goede staat is. Als er dan glasschade in uw woning is, moet u die schade eerst zelf laten repareren. U betaalt de kosten voor de reparatie zelf. Als de schade hersteld is, kunt u bij ons een glasverzekering afsluiten. U kunt hier contact met ons opnemen. Geeft u dan aan dat u een glasverzekering af wilt sluiten en laat ons alstublieft ook het telefoonnummer en e-mailadres waarop we u kunnen bereiken weten.
Soms wordt er bij glasschade een noodoplossing geplaatst totdat de ruit vervangen wordt. Het komt voor dat er een ander glasbedrijf is ingeschakeld dan onze vaste glaszetter. U ontvangt dan een rekening van het glasbedrijf dat de noodoplossing heeft geplaatst.
Wat kunt u doen?
Let op: Is uw ruit nog niet vervangen voor een nieuwe ruit? Laat het vervangen van de ruit dan verlopen via de vaste glaszetter.
Als er bij het plaatsen van nieuw glas in uw woning schade ontstaat aan het schilderwerk aan de buitenzijde, dan kunt u dit doorgeven aan de de glaszetter. De glaszetter zorgt ervoor dat er een schilder komt om de glaslatten aan de buitenkant bij te schilderen.
Woont u in Utrecht of Nieuwegein? Dan kunt u bellen met Glastotaal Beheer via (0800) 452 72 34.
Woont u in Houten of Wijk bij Duurstede? Dan kunt u bellen met Glascombinatie Nederland via telefoonnummer Glascombinatie Nederland.