Glasverzekering

Heeft u een glasverzekering via ons? Dan kunt u schade aan glas melden bij glaszetter. Zij maken een afspraak om uw glas te maken. Lees hieronder hoe u uw melding doorgeeft.

Veel gevraagd over Glasverzekering

Wat kan ik doen bij glasschade?

Algemeen

Glasschade is natuurlijk vervelend en kan ook gevaarlijk zijn. Kijk hieronder wat u kunt doen bij glasschade in uw eigen woning en bij glasschade in de algemene ruimte van uw woongebouw.

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

Algemeen

Heeft u een glasverzekering via Woonin?
Dan bent u via ons verzekerd tegen glasschade. Of u verzekerd bent ziet u in uw huurovereenkomst of in de opbouw van uw huurprijs in Mijn Woonin. U bent verzekerd tegen de volgende schade:

  • glasbreuk in buiten- en binnenramen, die dienen tot lichtdoorlating - lekkage en blindslag (waas) in isolatieglas

Heeft u nog geen glasverzekering via ons?
Dan kunt u contact met ons opnemen.

Kan ik bij jullie een glasverzekering afsluiten?

Algemeen

Ja, dat kan. U kunt bij ons een glasverzekering aanvragen als u nog niet via ons verzekerd bent.

Voordat u een verzekering bij ons afsluit, controleren wij eerst in uw woning of het glas nog in goede staat is. Als er dan glasschade in uw woning is, moet u die schade eerst zelf laten repareren. U betaalt de kosten voor de reparatie zelf. Als de schade hersteld is, kunt u bij ons een glasverzekering afsluiten. U kunt hier contact met ons opnemen. Geeft u dan aan dat u een glasverzekering af wilt sluiten en laat ons alstublieft ook het telefoonnummer en e-mailadres waarop we u kunnen bereiken weten.

Ik heb een rekening gekregen van een glasbedrijf. Betaalt Woonin de rekening?

Algemeen

Soms wordt er bij glasschade een noodoplossing geplaatst totdat de ruit vervangen wordt. Het komt voor dat er een ander glasbedrijf is ingeschakeld dan onze vaste glaszetter. U ontvangt dan een rekening van het glasbedrijf dat de noodoplossing heeft geplaatst.

Wat kunt u doen?

  1. Hebt u een glasverzekering via Woonin? Dan bent u verzekerd bij Glastotaal Beheer of bij Glascombinatie Nederland. U ontvangt dan geen rekening van de reparatie.
  2. Heeft u geen glasverzekering? Dan moet u zelf de rekening betalen.
  3. Hebt u wel een glasverzekering, maar niet via Woonin? Informeer dan bij uw eigen glasverzekering of ze de rekening vergoeden en hoe u dit regelt.

Let op: Is uw ruit nog niet vervangen voor een nieuwe ruit? Laat het vervangen van de ruit dan verlopen via de vaste glaszetter.

  • Voor het maken van een afspraak kunt u bellen met Glastotaal Beheer als u in Utrecht of Nieuwegein woont. Zij zijn bereikbaar op (0800) 452 72 34.
  • U kunt bellen met Glascombinatie Nederland als u in Houten of Wijk bij Duurstede woont. Zij zijn bereikbaar op (0800) 022 44 10.

Er is nieuw glas geplaatst in mijn woning. Het schilderwerk is beschadigd. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als er bij het plaatsen van nieuw glas in uw woning schade ontstaat aan het schilderwerk aan de buitenzijde, dan kunt u dit doorgeven aan de de glaszetter. De glaszetter zorgt ervoor dat er een schilder komt om de glaslatten aan de buitenkant bij te schilderen.

Woont u in Utrecht of Nieuwegein? Dan kunt u bellen met Glastotaal Beheer via (0800) 452 72 34.

Woont u in Houten of Wijk bij Duurstede? Dan kunt u bellen met Glascombinatie Nederland via telefoonnummer Glascombinatie Nederland.

Anderen bekeken ook