Reparatie melden

Is er iets stuk aan uw woning? Voor veel reparaties komt Woonin bij u langs. Deze hoeft u dus niet zelf uit te voeren. U kunt hiervoor een afspraak maken met een vakman en een reparatie melden.

Lees in het OnderhoudsABC welke reparaties wij voor u uitvoeren
In het OnderhoudsABC ziet u welke reparaties Woonin voor u uitvoert. Staat uw reparatie er niet tussen? Dan is de kans groot dat u een onderhoudsabonnement nodig heeft als u wilt dat Woonin de reparatie uitvoert. Sommige reparaties kunt u gemakkelijk zelf doen, zoals het bijvullen van de centrale verwarming of het vervangen van een deurbel of stopcontact.

Veel gevraagd over Reparatie melden

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik dat? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing in uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op 2 manieren melden. U maakt dan ook meteen een afspraak.

  1. U kunt online uw reparatie melden. U kunt uw reparatieverzoek op elk moment doen. Dit kan met uw Mijn Woonin-account. Of log in met uw postcode en huisnummer. 
  2. Via telefoon: 088 98 90 123. U bereikt ons tussen 9.00 uur - 16.00 uur. Voor noodgevallen belt u 088 98 90 123. Dat kan ook buiten onze openingstijden. Wij verbinden u dan door met een speciaal noodnummer.

Ik heb een reparatie gemeld. Waar zie ik de afspraak die ik gemaakt heb?

Algemeen

Dat ligt eraan of u de reparatie via de website of aan de telefoon doorgegeven heeft. Bekijk het stappenplan hieronder voor meer informatie.

Wanneer besluiten jullie te repareren of te vervangen?

Algemeen

We proberen altijd eerst iets te repareren. Kan dat niet? Dan vervangen we het onderdeel dat stuk is. Daarbij gaan we uit van een goede, maar eenvoudige kwaliteit. We repareren of vervangen zodat uw woning heel en veilig is. We vervangen spullen niet omdat u deze niet zo mooi vindt. 

Bijvoorbeeld:

  • Een paar tegels in een tegelwand zijn stuk. Wij vervangen alleen de kapotte tegels. Zijn er meer dan 10 tegels kapot? Dan vervangen we de hele wand. Maar niet voor de hele badkamer.  
  • U heeft een badkamervloer van betonemaille. Maar u wilt liever een tegelvloer? De badkamervloer is nog goed en lekt niet. We vervangen de vloer daarom niet.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Dit kunt u zelf doen om schimmel te voorkomen:

  • Zet ’s morgens de ramen van de slaapkamers 10-15 minuten open (langer is niet nodig).
  • Houd in alle kamers de ventilatieroosters in de ramen de hele dag open.
  • Doe na het douchen de badkamerdeur dicht en zet de ventilatie op maximaal (vaak is dit stand 3).

Meer tips vindt u op deze pagina.

  • Voor energiebesparing en minder schimmel in uw woning in Wijk bij Duurstede kunt u:
    • op donderdag tussen 10.00 en 12.00 uur langskomen bij het spreekuur op Karolingerweg 19 of
    • EWEC bellen voor een afspraak 0343 44 77 12

Schimmel weghalen

Schimmel weghalen doet u zelf. Gebruik warm water met soda om de vlekken te verwijderen. Blijven er nog vlekken over? Meng dan 25ml bleekmiddel met 1 liter water en poets met een spons de vlekken weg.

Wanneer komt Woonin langs bij schimmelproblemen?

Heeft u de tips geprobeerd en oude schimmel verwijderd? Als de schimmel dan toch terugkomt, is er misschien iets anders aan de hand. Bijvoorbeeld een lekkage. U kunt dan een reparatie melden.

Wat moet ik doen als er een storing is aan de elektrische deur van een gebouw?

Algemeen

U meldt een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger bij ons. U kunt hier uw reparatie melden. Heeft het spoed omdat u het gebouw niet meer binnen kan komen? Bel ons dan op 088 98 90 123.

Mijn woning zit in een Vereniging van Eigenaren (VvE). Hoe meld ik een reparatieverzoek?

Algemeen

U kunt hier uw reparatie melden. Is het een reparatieverzoek aan de buitenkant van de woning of in de gemeenschappelijke ruimte? Dan melden wij dit aan de VvE. De VvE belt u dan om een afspraak te maken. 

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Algemeen

Het kan zijn dat de batterij (bijna) leeg is. U hoort dan een korte piep om de 30-45 seconden. U kunt de batterij dan zelf vervangen. Helpt het vervangen niet of werkt de rookmelder niet meer? Dan kunt u hier een reparatie melden. Soms heeft de rookmelder een vaste batterij. Wij vervangen de rookmelder dan door een ander type. Zodat u de batterij voortaan zelf kunt vervangen. 

Wat doe ik met een reparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Via deze website kunt u op ieder moment van de dag een reparatieverzoek indienen. U kunt hier online een reparatie melden. U logt in met uw Mijn Woonin-account of met uw postcode en huisnummer. Ook kunt u op deze plek al ingeplande reparatieafspraken wijzigen.

Heeft uw reparatie spoed? Bel dan naar 088 98 90 123. Bijvoorbeeld als de waterleiding of het dak erg lekt, de hoofdriolering verstopt is of als er een gaslek is. Wij verbinden u dan door naar onze alarmcentrale. De medewerker van de alarmcentrale overlegt met u wat er gaat gebeuren.

Ik huur een tijdelijke woning van SSH. Hoe geef ik een reparatieverzoek door?

Algemeen

U kunt terecht bij SSH via 030 - 252 57 25. Of kijk voor meer informatie op de website van de SSH.

Ik woon bij Place2BU. Met wie neem ik contact op over een reparatie?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoeken en opleverpunten niet bij Woonin melden maar op de website van Place2bu.

Hieronder vindt u de manieren waarop u contact kunt opnemen met Place2BU.

  • Heeft u een vraag? Stuur een bericht via WhatsApp op 06 - 28 44 88 80.
  • Spoedreparatie? Neem direct contact op met: Coen Hagedoorn, bereikbaar op telefoonnummer 088 - 880 80 82. Coen Hagedoorn beoordeelt eerst telefonisch de mate van spoed.

Waarom beslaat isolatieglas aan de buitenkant?

Algemeen

Het beslaan van isolatieglas noemen we condensvorming. Condens zit vaak aan de buitenkant van het raam. Dit ontstaat als het buiten koud is en de lucht heel vochtig is. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens gaat vanzelf weg als de temperatuur buiten stijgt en de lucht minder vochtig is.

Voert Woonin tegen betaling extra werkzaamheden uit?

Algemeen

Wij doen het kleine onderhoud aan uw woning wanneer u een onderhoudsabonnement heeft. Er is ook klein onderhoud wat u zelf moet doen, wij doen dit niet tegen betaling. Hier leest u welke reparaties wij voor u doen als u een onderhoudsabonnement heeft.

Wanneer u een reparatie meldt waarvoor een onderhoudsabonnement nodig is, kunt u dit abonnement tijdens het melden afsluiten. Wilt u nu uw onderhoudsabonnement aanvragen? Klik dan op onderhoudsabonnement aanvragen. De kosten voor het onderhoudsabonnement zijn € 5,- per maand.

De televisie-, internet of kabelaansluiting in mijn woning werkt niet. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neem contact op met uw eigen provider. Zij leveren uw (digitale) televisie- of internetverbinding. 

Ik heb lekkage door de woning boven mij. Wat moet ik doen?

Algemeen

Komt de lekkage misschien vanuit de woning boven u? Dan is het belangrijk dat u eerst contact met uw bovenburen opneemt. Het kan zijn dat uw buren niet doorhebben dat de lekkage vanuit hun woning is ontstaan.

Is dit inderdaad het geval? Laat uw buren dan contact met ons opnemen om een afspraak te maken voor het verhelpen van de lekkage.

We komen mogelijk ook bij u langs om te kijken of we de lekkage bij u in de woning kunnen herstellen. Zorg ervoor dat u dus ook thuis bent als we bij uw buren langsgaan!

Komt de lekkage niet vanuit de woning boven u? 
Ga dan een pagina terug en kies een ander gebrek. Of neem contact met ons op. 

Sleutels kwijt of afgebroken?

Algemeen

Vervelend dat u sleutels kwijt bent of dat uw sleutels kapot zijn. Kijk hieronder per situatie wat u kunt doen.

Zijn dit sleutels van de voor- of achterdeur?

Dan kunt u hiervoor naar een slotenmaker. U hebt hiervoor geen toestemming nodig van Woonin.

Zijn dit sleutels van de centrale hal of een gemeenschappelijke ruimte?

Dan is het vaak een sleutel met certificaat. Die kunt u niet zonder toestemming laten bijmaken. U leest hieronder per gemeente hoe u sleutels aanvraagt.

  • Gemeente Utrecht: U kunt hier extra sleutels bestellen.
  • Gemeente Nieuwegein: U kunt hier extra sleutels bestellen.
  • Gemeente Houten: Voor extra sleutels komt u naar de balie op ons kantoor in Houten.
  • Gemeente Wijk bij Duurstede: Voor extra sleutels komt u naar de balie op ons kantoor in Wijk bij Duurstede.

Zijn het sleutels van uw voordeur en heeft u geen reservesleutels?

Als u geen reservesleutel heeft, moet er een monteur komen. Wij hebben namelijk geen reservesleutels van uw woning. U kunt telefonisch met ons contact opnemen. 

Welke reparaties of klussen voert Woonin uit en wat moet ik zelf doen?

Algemeen

Wij zijn als verhuurder verantwoordelijk voor een groot deel van het onderhoud van uw woning of kamer. Er is ook onderhoud dat u zelf moet uitvoeren. Wat wij voor u doen en welke reparaties u zelf moet doen leest u in het OnderhoudsABC

Onderhoudsabonnement voor kleine reparaties
Wij doen het kleine onderhoud aan uw woning wanneer u een onderhoudsabonnement heeft. Bekijk hieronder meer informatie over het onderhoudsabonnement.

Wilt u zelf aanpassingen doen in uw woning? 
Bekijk hier of u daar toestemming voor moet vragen of niet.

Mijn sleutel is afgebroken in het slot. Wat moet ik doen?

Algemeen

Neem contact met ons op. De kosten voor het openmaken van uw deur zijn € 121,-. Na 16:30 uur, op feestdagen en in het weekend zijn de kosten € 187,50. U kunt ook zelf contact opnemen met een slotenmaker. Vraag dan eerst wat de kosten zijn zodat u niet voor een verrassing komt te staan. U betaalt zelf de kosten voor een slotenmaker.

Bent u uw sleutels verloren of zijn ze gestolen, maar heeft u nog wel een reservesleutel van de woning?
Dan komen wij niet bij u langs. Als u in dit geval uw sloten wil vervangen, dan betaalt u zelf de kosten voor een slotenmaker.

Ik heb lekkage bij mijn raam of deurkozijn. Wat moet ik doen?

Algemeen

Dat ligt eraan hoe vaak u last heeft van dit probleem. Bekijk het stappenplan hieronder zodat u weet wat u kunt doen.

Ik heb een reparatie gemeld. Wanneer krijg ik meer informatie?

Algemeen

Wij doen dit in verschillende stappen:

  • U krijgt na het inplannen een bevestiging van de afspraak per e-mail.
  • U krijgt 12 uur voor de afspraak een e-mail. Hierin staat de verwachte tijd wanneer onze vakmensen bij u langskomen.
  • Op de dag van de afspraak krijgt u een sms van ons. Hierin staat de precieze tijd wanneer onze vakmensen bij u langskomen.
  • U ontvangt een vragenlijst als de reparatie klaar is. Hierin kunt u vertellen hoe tevreden u bent over de werkzaamheden.

Waarom repareren jullie niet in 1 keer de problemen in mijn woning?

Algemeen

Het kan gebeuren dat onze vakmensen extra hulp nodig hebben of dat er te weinig tijd is om alle klussen uit te voeren. Sommige klussen kunnen ook niet in 1 keer worden opgelost. Bijvoorbeeld bij grote beschadigingen in de muren. De vakmensen maken dan tijdens het bezoek een nieuwe afspraak met u.