Planmatig onderhoud

Samen zorgen we voor een fijne en goede woning. Iedere woning heeft onderhoud nodig. Wij onderhouden de buitenkant van de woning, bijvoorbeeld het schilderwerk van kozijnen en deuren, het vervangen van dakbedekking en het schoonmaken van gevels. Deze werkzaamheden plannen we tegelijk voor een groep woningen of een wooncomplex. Wij noemen dat planmatig onderhoud.

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Op welke dagen, tijdstippen worden de werkzaamheden uitgevoerd?

Algemeen

Onze vakmensen voeren de werkzaamheden uit op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 07.15 en 16.15 uur.

Wat wordt er van mij verwacht tijdens de werkzaamheden?

Algemeen

Wij vragen u om:

  • Thuis te zijn als onze vakmensen uw woning schilderen. Kunt u, of iemand anders namens u, niet thuis zijn? Neem dan contact op met de aannemer om dit af te stemmen.
  • Ramen en deuren open te maken zodat de verf goed droogt.
  • De voor- en achtergevel van uw woning vrij te maken door uw spullen minimaal 1,5 meter van de gevel af te zetten. Denk hierbij aan tuinmeubelen en plantenbakken. Zo zorgt u voor voldoende werkruimte (en ruimte om de steiger te plaatsen).
  • Raambekleding voor ramen en deuren tijdelijk te verwijderen. Dit voorkomt schade en verfvlekken.
  • Zelf aangebrachte spullen van uw voordeur te verwijderen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een naamplaatje of krans;
  • Te zorgen dat uw huisdier(en) niet in de buurt van de werkzaamheden kunnen komen;
  • Spullen waar u van houdt op te bergen op een veilige plaats;
  • U aan gemaakte afspraken te houden en deze het liefst niet te verzetten.

Welke overlast kan ik hebben van de werkzaamheden?

Algemeen

Overlast proberen wij zo veel mogelijk te voorkomen. Tijdens de werkzaamheden ervaart u geluid en stof van schuren. En als de ramen en deuren op een kier staan ervaart u tocht of kou. Ook kunt u overlast bij het opbouwen van de steigers ervaren. Er hangt een doek aan de steigers dat mogelijk kan klapperen door de wind. We vragen uw begrip hiervoor. Voert u zelf werkzaamheden aan uw woning uit? Dan is het belangrijk om uw directe buren ook te informeren van de mogelijke overlast.

Kan ik mijn woongebouw bereiken tijdens de werkzaamheden?

Algemeen

Dat verschilt per project. U kunt bijvoorbeeld tijdelijk minder parkeerplek hebben of er is meer parkeerovelast:

Tijdelijk minder parkeerplek
Wij kunnen u vragen parkeerplaatsen vrij te houden en uw auto tijdelijk ergens anders in de wijk te parkeren. Op het parkeerterrein van uw woongebouw is er dan ruimte om een bouwplaats in te richten. Op deze bouwplaats staat een toilet, een afvalcontainer, opslagcontainers en soms een bouwkraan. Ook wordt er ruimte gemaakt om te kunnen eten op de bouwplaats.
 
Tijdelijk meer parkeeroverlast en verkeershinder
Dit komt niet alleen door het inrichten van de bouwplaats. Er zijn dagelijks veel medewerkers aan het werk om de werkzaamheden uit te voeren. Zij komen met auto's en bussen naar het werk. Daarnaast is er bouwverkeer door het laden en lossen van materialen.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn spullen of aan mijn woning?

Algemeen

Wij doen er alles aan om schade aan uw spullen of woning te voorkomen. Toch kan er iets gebeuren. Als dat zo is, meldt dit dan binnen 48 uur bij de uitvoerder van het project. De contactgegevens staan in de brief die u over het project gekregen heeft. Heeft u geen brief met contactgegevens? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zoeken het graag voor u uit.

Let op: Wanneer u aan onze medewerkers vraagt om uw spullen te verplaatsen, gebeurt dit op uw eigen risico. Dit betekent dat u ons niet aansprakelijk kunt stellen voor schade die ontstaat tijdens het verplaatsen van uw spullen. Deze schade wordt niet vergoed.

Welke kleur krijgt mijn voordeur en/of kozijnen?

Algemeen

In de meeste gevallen schilderen we de voordeur en/of kozijnen in de bestaande kleur. Als we hiervan afwijken, geven wij u vooraf informatie over welke kleur het uiteindelijk wordt.

Wie kan ik bereiken als ik vragen heb over een lopend project?

Algemeen

U vindt de contactgegevens in de brief die u van ons ontvangt. Daarin staat meer informatie over het bedrijf die het project uitvoert. Heeft u geen brief ontvangen? Neem dan contact op met Klantcontact. 

Ik vind het niet nodig dat mijn woning geschilderd wordt. Moet ik hieraan meewerken?

Algemeen

Wij vinden het belangrijk dat onze woningen goed onderhouden zijn en blijven. Als huurder bent u verplicht om mee te werken aan de onderhoudswerkzaamheden aan uw woning. Dit staat ook beschreven in uw huurcontract.

Wat kan ik doen als ik 's nachts werk en overdag slaap?

Algemeen

Wij denken graag met u mee. Neemt u hiervoor contact op met de uitvoerder of bewonersbegeleider.

Het lukt mij niet zelf om de voorbereidingen te doen. En nu?

Algemeen

Als het u niet zelf, of met hulp van familie of vrienden, lukt om spullen en/of apparatuur te verplaatsen, geef dit op tijd aan bij de uitvoerder of bewonersbegeleider. Zij denken graag met u mee over een oplossing.

Wanneer worden de steigers geplaatst?

Algemeen

Zodra de planning voor uw woning bekend is, ontvangt u hierover persoonlijk informatie. Wij informeren u altijd wanneer wij starten met het schilderen en ook wanneer de steigers worden geplaatst.

Ik heb huisdieren en/of kleine kinderen. Waar moet ik rekening mee houden?

Algemeen

Zorg dat zij onder uw toezicht blijven en houd ze veilig weg bij de werkzaamheden. Het is mogelijk dat uw huisdieren of kinderen bij enkele werkzaamheden hinder van geluidsoverlast of trillingen ervaren. Let op: De vakmensen ruimen de werkplek op en laten de omgeving netjes achter. Toch vragen wij u op te passen voor achtergebleven materiaal. Denkt u hierbij aan spijkers en/of houtsnippers.

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over de oplevering van het werk?

Algemeen

Als u niet tevreden bent, laat dit ons gerust weten via de chat, via mail of per telefoon. Stuurt u ook gerust een foto mee zodat wij zien waarover u niet tevreden bent. 

Kan ik een vergoeding ontvangen voor de overlast die ik ervaar?

Algemeen

Nee, er is geen vergoeding voor de overlast. Helaas ervaart u tijdens het onderhoud overlast van de werkzaamheden. Wij vragen uw begrip hiervoor. We doen ons best om de overlast tot een minimum te beperken.

Ik heb bericht gekregen dat een bedrijf namens Woonin komt voor onderhoud aan mijn woning. Klopt dit?

Algemeen

Neem altijd contact met ons op als u twijfelt. Wij kunnen u vertellen of het klopt of niet.

Wat is planmatig onderhoud?

Algemeen

Planmatig onderhoud is het onderhouden van de buitenkant van de woning. Hier valt bijvoorbeeld het schilderwerk van kozijnen en deuren, het vervangen van dakbedekking en het schoonmaken van gevels onder. U krijgt vooraf altijd informatie als wij planmatig onderhoud bij uw woning gaan uitvoeren. Bekijk deze pagina voor meer informatie over planmatig onderhoud.

Er is een aannemer bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Algemeen

U krijgt altijd van tevoren een brief als wij onderzoek doen in uw woning of wijk. Vaak hebben onze medewerkers of aannemers deze brief bij zich. Hier kunt u om vragen. U kunt ook altijd vragen om legitimatie. Vertrouwt u het niet? Neemt u dan meteen contact met ons op via 088 98 90 123.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Algemeen

Wij voeren het onderhoud aan de buitenkant van de woning, de woning en installaties uit, zonder dat hiervoor apart betaald hoeft te worden. Dit onderhoud betaalt Woonin.

Wanneer wordt er schilderwerk aan mijn woning uitgevoerd?

Algemeen

Uw woning is gemiddeld om de 7 jaar aan de beurt voor planmatig onderhoud, zoals schilderwerkzaamheden. Wilt u meer weten over een aankomend onderhoudsproject? Neemt u dan contact met ons op. 

Anderen bekeken ook