Op welke dagen, tijdstippen worden de werkzaamheden uitgevoerd?
Algemeen
Onze vakmensen voeren de werkzaamheden uit op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 07.15 en 16.15 uur.
Samen zorgen we voor een fijne en goede woning. Iedere woning heeft onderhoud nodig. Wij onderhouden de buitenkant van de woning, bijvoorbeeld het schilderwerk van kozijnen en deuren, het vervangen van dakbedekking en het schoonmaken van gevels. Deze werkzaamheden plannen we tegelijk voor een groep woningen of een wooncomplex. Wij noemen dat planmatig onderhoud.
Onze vakmensen voeren de werkzaamheden uit op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) tussen 07.15 en 16.15 uur.
Wij vragen u om:
Overlast proberen wij zo veel mogelijk te voorkomen. Tijdens de werkzaamheden ervaart u geluid en stof van schuren. En als de ramen en deuren op een kier staan ervaart u tocht of kou. Ook kunt u overlast bij het opbouwen van de steigers ervaren. Er hangt een doek aan de steigers dat mogelijk kan klapperen door de wind. We vragen uw begrip hiervoor. Voert u zelf werkzaamheden aan uw woning uit? Dan is het belangrijk om uw directe buren ook te informeren van de mogelijke overlast.
Dat verschilt per project. U kunt bijvoorbeeld tijdelijk minder parkeerplek hebben of er is meer parkeerovelast:
Tijdelijk minder parkeerplek
Wij kunnen u vragen parkeerplaatsen vrij te houden en uw auto tijdelijk ergens anders in de wijk te parkeren. Op het parkeerterrein van uw woongebouw is er dan ruimte om een bouwplaats in te richten. Op deze bouwplaats staat een toilet, een afvalcontainer, opslagcontainers en soms een bouwkraan. Ook wordt er ruimte gemaakt om te kunnen eten op de bouwplaats.
Tijdelijk meer parkeeroverlast en verkeershinder
Dit komt niet alleen door het inrichten van de bouwplaats. Er zijn dagelijks veel medewerkers aan het werk om de werkzaamheden uit te voeren. Zij komen met auto's en bussen naar het werk. Daarnaast is er bouwverkeer door het laden en lossen van materialen.
Wij doen er alles aan om schade aan uw spullen of woning te voorkomen. Toch kan er iets gebeuren. Als dat zo is, meldt dit dan binnen 48 uur bij de uitvoerder van het project. De contactgegevens staan in de brief die u over het project gekregen heeft. Heeft u geen brief met contactgegevens? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zoeken het graag voor u uit.
Let op: Wanneer u aan onze medewerkers vraagt om uw spullen te verplaatsen, gebeurt dit op uw eigen risico. Dit betekent dat u ons niet aansprakelijk kunt stellen voor schade die ontstaat tijdens het verplaatsen van uw spullen. Deze schade wordt niet vergoed.
In de meeste gevallen schilderen we de voordeur en/of kozijnen in de bestaande kleur. Als we hiervan afwijken, geven wij u vooraf informatie over welke kleur het uiteindelijk wordt.
U vindt de contactgegevens in de brief die u van ons ontvangt. Daarin staat meer informatie over het bedrijf die het project uitvoert. Heeft u geen brief ontvangen? Neem dan contact op met Klantcontact.
Wij vinden het belangrijk dat onze woningen goed onderhouden zijn en blijven. Als huurder bent u verplicht om mee te werken aan de onderhoudswerkzaamheden aan uw woning. Dit staat ook beschreven in uw huurcontract.
Wij denken graag met u mee. Neemt u hiervoor contact op met de uitvoerder of bewonersbegeleider.
Als het u niet zelf, of met hulp van familie of vrienden, lukt om spullen en/of apparatuur te verplaatsen, geef dit op tijd aan bij de uitvoerder of bewonersbegeleider. Zij denken graag met u mee over een oplossing.
Zodra de planning voor uw woning bekend is, ontvangt u hierover persoonlijk informatie. Wij informeren u altijd wanneer wij starten met het schilderen en ook wanneer de steigers worden geplaatst.
Zorg dat zij onder uw toezicht blijven en houd ze veilig weg bij de werkzaamheden. Het is mogelijk dat uw huisdieren of kinderen bij enkele werkzaamheden hinder van geluidsoverlast of trillingen ervaren. Let op: De vakmensen ruimen de werkplek op en laten de omgeving netjes achter. Toch vragen wij u op te passen voor achtergebleven materiaal. Denkt u hierbij aan spijkers en/of houtsnippers.
Als u niet tevreden bent, laat dit ons gerust weten via de chat, via mail of per telefoon. Stuurt u ook gerust een foto mee zodat wij zien waarover u niet tevreden bent.
Nee, er is geen vergoeding voor de overlast. Helaas ervaart u tijdens het onderhoud overlast van de werkzaamheden. Wij vragen uw begrip hiervoor. We doen ons best om de overlast tot een minimum te beperken.
Neem altijd contact met ons op als u twijfelt. Wij kunnen u vertellen of het klopt of niet.
Planmatig onderhoud is het onderhouden van de buitenkant van de woning. Hier valt bijvoorbeeld het schilderwerk van kozijnen en deuren, het vervangen van dakbedekking en het schoonmaken van gevels onder. U krijgt vooraf altijd informatie als wij planmatig onderhoud bij uw woning gaan uitvoeren. Bekijk deze pagina voor meer informatie over planmatig onderhoud.
U krijgt altijd van tevoren een brief als wij onderzoek doen in uw woning of wijk. Vaak hebben onze medewerkers of aannemers deze brief bij zich. Hier kunt u om vragen. U kunt ook altijd vragen om legitimatie. Vertrouwt u het niet? Neemt u dan meteen contact met ons op via 088 98 90 123.
Wij voeren het onderhoud aan de buitenkant van de woning, de woning en installaties uit, zonder dat hiervoor apart betaald hoeft te worden. Dit onderhoud betaalt Woonin.
Uw woning is gemiddeld om de 7 jaar aan de beurt voor planmatig onderhoud, zoals schilderwerkzaamheden. Wilt u meer weten over een aankomend onderhoudsproject? Neemt u dan contact met ons op.