Contact met Woonin

Bij Woonin zorgen we voor goed wonen in regio Zuidoost-Utrecht, tegen een redelijke prijs voor mensen met een laag inkomen. We zijn dichtbij voor onze huurders in Utrecht, Nieuwegein, Houten en Wijk bij Duurstede. We zijn een goede buur die goed wonen mogelijk maakt.

Direct regelen

Veel gevraagd over Contact met Woonin

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik dat? ​

Algemeen

Een reparatieverzoek is een melding van een gebrek of een storing in uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op 2 manieren melden. U maakt dan ook meteen een afspraak.

  1. U kunt online uw reparatie melden. U kunt uw reparatieverzoek op elk moment doen. Dit kan met uw Mijn Woonin-account. Of log in met uw postcode en huisnummer. 
  2. Via telefoon: 088 98 90 123. U bereikt ons tussen 9.00 uur - 16.00 uur. Voor noodgevallen belt u 088 98 90 123. Dat kan ook buiten onze openingstijden. Wij verbinden u dan door met een speciaal noodnummer.

Hoe kom ik in contact met mijn buurtbeheerder?

Algemeen

Weten wie uw buurtbeheerder is en wat hij of zij doet? Hier vindt u de contactgegevens van uw buurtbeheerder.

Heb ik toestemming nodig om zelf aanpassingen in mijn woning te doen?

Algemeen

Soms hebt u toestemming nodig om een aanpassing te doen in uw woning. Dit gaat vaak om grotere aanpassingen. Deze eisen stellen we om uw veiligheid en die van uw buren voorop te stellen. En om overlast naar omwonenden tegen te gaan. Per aanpassing kunnen de voorwaarden verschillen. Als u een aanvraag indient, leest u welke voorwaarden op het moment gelden voor de aanpassing die u wilt doen.

Als u de woning in de toekomst verlaat, beoordelen wij of de aanpassing mag achterblijven in de woning of dat u de aanpassing moet verwijderen.

Voorbeelden van aanpassingen waar u toestemming voor moet aanvragen:

  • Vloerafwerking (het leggen van parket, laminaat of plavuizen)
  • Wandafwerking  (aanbrengen van granol, stucwerk of tegelwerk)
  • Plafond (aanbrengen van gipsplaten)
  • Keukeninrichting (plaatsen van een niet-standaard keukenblok of aanrecht)
  • Het aanbrengen van een aanbouw of uitbouw
  • Het plaatsen van een overkapping
  • Verwijderen van de schouw
  • Het plaatsen van zonnepanelen.

U kunt hier een aanvraag voor aanpassingen in of aan uw woning indienen. Wij beoordelen uw aanvraag binnen 10 werkdagen.

Ik wil graag chatten met een medewerker. Kan dat?

Algemeen

Ja, dat kan. Wanneer u rechts onder in de pagina op de chat klikt, kunt u uw vraag stellen. Daarna verschijnen er vragen die lijken op uw vraag. Staat uw vraag er niet tussen of is deze nog niet beantwoord? Klik dan op 'chat met een medewerker' en vul uw gegevens in. Op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur krijgt u binnen 2 minuten antwoord.

U kunt ook een gesprek starten door ons een bericht te sturen op 088 98 90 123. Ook hier krijgt u op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur binnen 2 minuten antwoord.

Komt u er niet uit? Op werkdagen van 9.00 uur - 16.00 uur uur kunt u ons bellen op 088 98 90 123.

Ook kunt u het contactformulier invullen. Dan krijgt u binnen 3 dagen antwoord.