Wanneer krijg ik de afrekening servicekosten?
Algemeen
U ontvangt de afrekening van de servicekosten 2022 uiterlijk op 31 maart 2024. U ontvangt de afrekening op het bij ons bekende (post)adres.
Betaalt u servicekosten? De afrekening van de servicekosten 2022 ontvangt u uiterlijk op 31 maart 2024.
In deze afrekening verrekenen wij uw maandelijkse voorschot met de kosten die echt zijn gemaakt. Soms krijgt u geld terug en soms vragen wij u bij te betalen.
U ontvangt de afrekening van de servicekosten 2022 uiterlijk op 31 maart 2024. U ontvangt de afrekening op het bij ons bekende (post)adres.
Wij krijgen 1 keer per jaar de afrekening van onze leveranciers. Daarmee berekenen wij de servicekosten voor dat jaar. Met deze kosten maken wij uw afrekening servicekosten.
U betaalt elke maand een voorschot voor servicekosten in uw huur. In uw huurovereenkomst staan deze servicekosten bij bijkomende leveringen en diensten. Elk jaar krijgt u van ons een afrekening servicekosten. Op de afrekening servicekosten staan de servicekosten voor één jaar. Deze kosten verrekenen wij met het voorschot dat u in dat jaar heeft betaald.
U vindt een overzicht van de kosten en de voorschotten op uw afrekening.
De buurtbeheerder (ook wel huismeester) komt regelmatig bij uw woongebouw langs om werkzaamheden uit te voeren. Denk hierbij aan werkzaamheden op het gebied van voorlichting, toezicht en controle. Samen met de andere bewoners betaalt u een deel van deze kosten. Wij houden ons aan het beleid van de Huurcommissie.
U betaalt administratiekosten voor het opstellen, boeken en betalen van facturen en afrekeningen. Wij mogen de wettelijke administratiekosten vragen. Deze administratiekosten zijn 5% van uw servicekosten. U betaalt minimaal € 5,-.
Wij betalen het bedrag uit naar het bij ons bekende rekeningnummer. Op Mijn Woonin kunt u zien welk rekeningnummer dit is. Heeft u geen account? Neem dan contact met ons op. Wij kijken welk rekeningnummer bij ons bekend is. U kunt ook meteen een account aanmaken voor Mijn Woonin met dit rekeningnummer.
Let op: is er sprake van een huurachterstand? Dan verrekenen wij uw teruggave met de huur die u achterloopt. Blijft er een bedrag over? Dan krijgt u het bedrag uitbetaald op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
Nee, want wij maken de uitbetaling altijd over op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Dat is dus de organisatie die uw huur betaalt. Betaalt u de huur zelf? Dan maken wij het bedrag naar u over. U kunt zelf nakijken welk rekeningnummer bij ons bekend is. Dat ziet u via Mijn Woonin.
Let op: is er sprake van een huurachterstand? Dan verrekenen wij uw teruggave met de huur die u achterloopt. Blijft er een bedrag over? Dan krijgt u het bedrag uitbetaald op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
We verrekenen het waterverbruik bij de jaarlijkse afrekening servicekosten. U betaalt voor het water in de huur omdat u geen eigen meter hebt in uw woning. De kosten zijn berekend op basis van de oppervlakte van uw woning. Hierbij wordt geen rekening gehouden met het aantal personen dat in de woning woont. Deze kostenverdeling is goedgekeurd door de Huurcommissie.
U kreeg een centrale verwarming in het jaar waar de afrekening over gaat. U betaalt dus nog voor de maanden waarin u wel een geiser of boiler had. Op de afrekening ziet u welke maanden dit zijn.
Wij versturen de afrekening over het jaar 2024 voor 1 juli 2025. U krijgt de afrekening op uw nieuwe adres. In de afrekening staan de servicekosten over het jaar 2024. Woonde u in een VvE-complex? Dan krijgt u de afrekening na 1 juli 2025.
Wij gebruiken de gasmeter in de woning om de kosten te berekenen. Soms hebben alle kamers in een woning dezelfde meter. Dan verdelen wij de totale kosten dan over alle huurders in de woning.
Wij krijgen 1 keer per jaar de afrekening van onze leveranciers. Daarmee berekenen wij de servicekosten voor dat jaar. In de afrekening staan de servicekosten over het voorgaande jaar. De afrekening van de servicekosten 2023 ontvangt u uiterlijk voor 1 juli 2024.